
Većina nas ima sklonost ka čuvanju stvari koje ne korsitimo – da li zato što nas vezuje neka uspomena za njih, ili zato što smo ih skupo platili pa nam je sada teško da ih bacimo ili poklonimo, možda zato što mislimo da će nam jednog dana zatrebati – svejedno je. Činjenica je da nepotrebne stvari čuvamo iz mnogo različitih razloga i svi nam deluju prilično opravdano. Zbog ove činjenice vrlo često imamo osećaj da nas prostor guši, ne možemo da pronađemo stvari koje nam trebaju i koje zaista koristimo, ne možemo da dovedemo svoj životni prostor u red i praktično sve vreme živimo u neredu. Na ovakvo stanje stvari ljudi se često naviknu i gotovo da i ne primećuju nered oko sebe – tek kad treba da nam dođu gosti ili možda prijatelji koji ranije nisu bili u našem domu, počnemo da uviđamo kako naš dom zaista izgleda.

Foto: https://www.womansday.com/home/organizing-cleaning/g3072/how-to- stop-clutter/
Kako se rešiti nepotrebnih stvari, organizovati bolje one koje želimo da zadržimo i živeti u uvek sređenom domu pitanja su od million dolara, zar ne?

Foto: https://www.suddenlysimpleorganizing.com/before-and-after
Ako vam je čitav dom zarobljen nepotrebnim stvarima, problem ne možete rešiti jednim brzim potezom – potrebno je sprovesti isti princip za svaku prostoriju i svaki kutak u vašem domu, što će potrajati, ali doneće vam jednu novu slobodu i rasterećenost koju nijedna druga akcija neće.
Evo koraka:
Korak 1 – Ispraznite sve
Zamislite da se selite ili totalno preuređujete sobu. Izvadite sve stvari iz ormara, sa polica, iz komoda, stolova i sl. Rasporedite ih oko sebe i počnite da ih detaljno pregledate. Videćete da se među tim stvarima nalaze i neke kojima je istekao rok trajanja, stvari koje su neispravne, polomljene i sl.
Korak 2 – Bacite, poklonite, zadržite
Napravite tri gomile – baciti, pokloniti, zadržati. Na prvu gomilu stavite stvari o kojima sam govorila iznad – one kojima je istekao rok trajanja, neispravne, polomljene, potpuno demode i sl. Stvari koje niste upotrebili godinu i više dana bacite ili poklonite nekom za koga mislite da bi mu mogle koristiti. Samo one stvari koje zaista koristite i volite stavite na gomilu ZADRŽATI.
Korak 3 – Organizujte stvari koje zadržavate
Enterijerista zapravo dolazi do izražaja u ovoj fazi. Organizacija je ključ za dobro uređen i rasterećen prostor. Kada znate gde vam šta stoji u kući – vrlo je lako održavati red i ne dovesti sebe u situaciju da se ponovo zatrpamo stvarima. Naravno, prve dve faze morate sprovoditi makar jednom godišnje (a najbolje je jednom na svakih 6 meseci), kada su u pitanju sva veća mesta za odlaganje poput kuhinje, ostave, ormara, radnog prostora, podruma i sl. Na taj način ćete uvek brzo i lako pospremati i imati lepo uređen dom.
Organizacija
Pre nego što krenete u organizaciju sitnica, garderobe, namirnica i sl potrebno je da sve one stvari sa gomile ZADRŽATI grupišete. Ako je garderoba u pitanju – grupišite majice kratkih rukava, suknje, haljine, aksesoare i sl. Ove grupe je potrebno smestiti i organizovati najlogičnije moguće i tako da vam bude najlakše za korišćenje.
Evo par trikova za dobru organizaciju:
1. Koristite korpe i kutije
Jednu grupu namirnica, aksesoara, igračaka i bilo kojih drugih sitnica najlakše je organizovati u korpe ili kutije. Njih možete koristiti u bilo kojoj prostoriji svog doma – počevši od predsoblja, dnevne sobe, preko kuhinje i kupatila, do spavaće, radne i dečije sobe. Sitnice će biti lepo organizovane, a korpe su same po sebi dekorativne, tako da će prostor automatski delovati rasterećenije i lepše.

Foto: https://simplyorganized.me/2017/06/simply-done-the-most-beautiful-linen- closet.html
2. Obeležavajte
Najbolje bi bilo ove grupe tj. korpe/kutije označiti nalepnicom, kako se ne biste zaboravili i počeli da ubacujete stvari koje nisu predviđene za tu korpu, jer to vodi ponovnom pravljenju nereda. Korpe i kutije su jako zgodne i zbog toga što jako brzo možete raskloniti nered kada imate nenajavljene goste. Samo potrpate ono što nije na svom mestu u njih i VOILA, prostor je sređen očas posla!

Foto: https://acultivatednest.com/10-ways-to-organize-with-baskets/
3. Iskoristite prazne zidove
Prazni zidovi mogu biti odlična mesta za skladištenje ako na njih postavite otvorene police i ispunite ih korpama i/ili kutijama u koje ste smestili sitnice.
*OPREZ! Vodite računa da sitnice skladištite isključivo u korpe, jer ništa ne opterećuje prostor više i čini ga neurednim kao nesređena otvorena polica!

Foto: https://www.digsdigs.com/home-office-shelving-ideas/
4. Kante za đubre nadohvat ruke
Ako vaši ukućani često ostavljaju đubre po stolovima, na podu i sl. – postarajte se da u svakoj prostoriji postoji kanta za đubre koja će im biti pri ruci, jer onda neće imati izgovor da đubre ne bace.

Foto: https://decortips.com/homes/6-interior-trash-can-designs-for-your-home/
5. Koristite pametna rešenja za odlaganje
Danas postoji puno zaista pametnih rešenja za odlaganje sitnica, namirnica, garderobe, aksesoara… Na primer – postoje plitke fioke sa pregradama za kaiševe, mehanizam za pantalone, žičani izvlačni špajz za kuhinju u širini od samo 10 ili 15cm, rotirajući mehanizam za korišćenje ćoškova u donjim elementima kuhinje… Istražite opcije u vašoj omiljenoj prodavnici nameštaja i dekoracije za svaku prostoriju i isplanirajte kako ćete najbolje organizovati pojedine grupe sitnica pomoću ovih mehanizama.

Foto: https://www.architectureartdesigns.com/23-super-smart-storage-solutions- for-your-entire-home/
6. Nameštaj sa prostorom za odlaganje
Uvek je dobro imati opciju dodatnog skladištenja na neočekivanim mestima, kao što je prostor za odlaganje u tabureu, klupici, sofi, krevetu i sl. Sve što može da se odloži van našeg vidokruga rasterećuje prostor i čini ga organizovanijim.

Foto: https://www.ofdesign.net/furniture-designs/the-modern-furniture-with- storage-space-saving-cost-and-space-806
Osim dobre organizacije, za osveženje i vizuelno rasterećeniji izgled vašeg doma može pomoći i:
- Krečenje u belo ili neku drugu svetlu boju – tamnije boje opterećuju i zatvaraju prostor, dok ga svetle boje otvaraju i čine vizuelno većim.
- Reorganizacija nameštaja kako biste dobili bolje organizovan prostor – razmislite o tome kako je vaš nameštaj raspoređen i da li je ta organizacija idealna; da li imate dovoljno mesta za prolaz, da li udarate u neki komad nameštaja kada želite da pređete od tačke A do tačke B, da li bi prostor delovao rasterećenije ako bi sofa stajala na nekom drugom zidu i sl. Ako fotelja stoji na putanji između ulaza u vašu dnevnu sobu i balkonskih vrata – trebalo bi je se rešiti (bez obzira što vam
se jako dopada) ili joj naći bolju poziciju. - Veliko ogledalo će vizuelno povećati i produbiti vaš prostor, tako da je odlično za osveženje prostora i rasterećeniji izgled.
- Usklađenija kolor paleta – odaberite par boja za svoju kolor paletu i držite ih se; previše boja i paterna u prostoru dovodi do utiska da je prostor nesređen i manji
nego što zapravo jeste.

Foto:https://www.lonny.com/Living+Rooms/articles/fTsMWtiAkb2/Living+Room+Ideas+Will+Live n+Up+Any+Space
Sve u svemu, nema ništa lepše od udobnog doma u kojem je sve na svom mestu i za sve ima dovoljno mesta. Nije važno da li imate najmanji stan ili najveću kuću na svetu – trudite se da ne robujete stvarima koje ne koristite, jer će vam one uništiti uživanje u onim stvarima koje volite i koje želite da koristite. I zapamtite – dobra organizacija je ključ za uvek sređen dom!
Autorka: Marela Aćimović-Vukšić
Maryanne Cossai
Thanks for the great ideas..!!
I’m in love with your art and design ❤
onlineskola
Maryanne CossaiYou’re welcome! ❤️